پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
جزئیات نرخ تغییر یافته جرایم رانندگی اعلام شد

حوزه/به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط تغییر نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیأت وزیران قرار گرفت و آئین‌نامه این جرایم متناسب با نرخ تورم به‌روزرسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، افزایش مبالغ جرایم رانندگی موضوعی است که پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل بازدارنده نبودن این جرایم مطرح کرده و از دستگاه‌های مسؤول پیگیری شد.

هنگامی مبلغ برخی از جرایم خطرساز رانندگی افزایش پیدا کند، می‌تواند به کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی هم کمک کند.

طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و مصوبه هیأت وزیران، قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روز رسانی شود و میزان جرایم تخلفات رانندگی مطابق تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی آن است و بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف ۶ سال افزایش پیدا نکرد و اثر بازدارنده بودن را از دست داده بود.

سخنگوی دولت در دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ در فروردین ماه بیان کرد: به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط، پیشنهادی برای به‌روزرسانی جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیأت وزیران قرار گرفت و آئین‌نامه این جرایم متناسب با نرخ تورم به‌روزرسانی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha